Reseñas [junio 2021]: Obras de los 80, el final de Zetman

The 50 Best Shonen Jump Manga That Ran Alongside Dragon Ball In The 80s

En los 80, Dragon Ball eclipsó a todos los mangas, pero en aquella época es donde empezó a destacar nuestro querido autor. En este listado de 50 obras realizado por CBR se mencionan hasta 3 de Masakazu Katsura en aquella época: Vander, Present from Lemon y Video Gir Ai.

Choukidouin Vander (1985-1986)

A sci-fi manga by Zetman author Masakazu Katsura, Choukidouin Vander is another alien invasion story that was canceled relatively early on, due in part to the story being over-ambitious and the world-building feeling a bit off.

Present From Lemon (1987)

A story about a boy with a magnificent singing voice, Present for Lemon may be considered an early idol series. Yet another series by Zetman author Masakazu Katsura, there are few who remember this manga today.

Video Girl Ai (1989-1992)

An odd blend of rom-com and sci-fi elements, Video Girl Ai chronicles what would happen if a romanticized «video girl» came to life but malfunctioned in the process. Despite trying to be subversive, the series faced some criticism for its misogynistic wish-fulfillment aspects.

The 50 Best Shonen Jump Manga That Ran Alongside Dragon Ball In The 80s

Poll asks adult manga fans to pick Weekly Shonen Jump’s greatest artist ever

La web Futabanet, realizó una encuesta, con 300 respuestas de gente entre 30 y 59 años sobre el mejor artirsta de la Shonen Jump de todos los tiempos. Obviamente, Akira Toriyama quedó el primero con 15,7% de los votos. Pero si nos vamos a la sexta posición, con un 6,3% de los votos, tenemos a Masakazu Katsura, que siempre será recordado por Video Girl Ai y I»s entre otras obras.

超魔人漫画结局 zetman超魔人结局

Crítica de Zetman con motivo de la finalización de «Capítulo 1». En resumen, le pareció gran dibujo, pero la historia algo precipitada y dejando muchas cosas planteadas pero sin resolver.

– 寻找残留的player,帮助势弱的人们…… 从剧情来看,《超魔人》中规中矩,但却留下了几个巨坑,最后草草结尾,既没有与灰谷政次的正面对决,也没有交代Evol首领的去向。故事性也略差,《超魔人》依然没有摆脱正义与邪恶的套路,感情线上小叶与阿人就这样没了交际,不免令人感到遗憾。

但桂正和的优势毕竟不是写故事,在长达十二年的连载中,桂正和将最好的画工都融入到了《超魔人》中,可以说《超魔人》的画工与分镜与慈此前的《电影少女》、《DNA²》和《I#30″S》来说再次提高了一个阶层。

《超魔人》的主题虽然不够新颖,但却提供了完整的背景和框架,桂正和围绕着player建立起一套逻辑自洽的理论,让人有种烧脑的错觉。

《超魔人》最核心的地方在于,它从两个角度展现了一个人价值观的正反面,所谓正义到底是建立在已有道德体系基础上的正义,还是自己内心所认知的正义,这是一个形而上的哲学问题。

《超魔人》的动画完美还原了漫画的形象,然而在剧情上却大幅度删减,跟原作出入较大,剧情上走向完全是两部作品。

概括来说,《超魔人》是桂正和最好的作品,但桂正和果然不适合画少年漫,在长达20卷的单行本中,异闻录只记住了偶然闪过的大人画面。

桂正和笔下的少女依然美如画~超魔人漫画结局 zetman超魔人结局

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.